wtorek, 31 marca 2015

Javascript - Gra kółko krzyżyk

Jedna z najbardziej znanych gier "Kółko - Krzyżyk". Do jej napisania, a nastepnie grania wystarczy raptem zwykły notatnik i przeglądarka internetowa.

Zapisz poniższy kod do pliku z rozszerzeniem *.html lub ściągnij plik 





<html>
<head>
<style type="text/css">
td { height: 100px; width: 100px; background-color: gray; text-align:center; font-size: 60px}

</style>
</head>
<body>
<h1>Gra - kółko krzyżyk wersja 1.1</h1>
<table border=1px>
<tr>
<td onClick="moja_funkcja(1)"><div id="1"></div></td>
<td onClick="moja_funkcja(2)"><div id="2"></div></td>
<td onClick="moja_funkcja(3)"><div id="3"></div></td>
</tr>
<tr>
<td onClick="moja_funkcja(4)"><div id="4"></div></td>
<td onClick="moja_funkcja(5)"><div id="5"></div></td>
<td onClick="moja_funkcja(6)"><div id="6"></div></td>
</tr>
<tr>
<td onClick="moja_funkcja(7)"><div id="7"></div></td>
<td onClick="moja_funkcja(8)"><div id="8"></div></td>
<td onClick="moja_funkcja(9)"><div id="9"></div></td>
</tr>
</table>
<form action='kk.html'>
<br /><input type="submit" value="Graj od nowa" />
</form>
<script language="JavaScript" type="text/javascript">
var co = 1;
var x = "X";
var o = "O";
var temp = "q";
var temp2 = 0;
var tablica = ['q','q','q','q','q','q','q','q','q','q'];
var spr = 0;
var koniec=0;
function moja_funkcja(pozycja) {
if (koniec==0){
if (tablica[pozycja] == 'q')
{
if (co%2==1){
document.getElementById(pozycja).innerHTML = x;
tablica[pozycja] = x;
}
else
{
document.getElementById(pozycja).innerHTML = o;
tablica[pozycja] = o;
}
co++;
//-----------------------SPRAWDZA CZY WYGRANA
for (temp2=1; temp2<=2; temp2++)
{
if (temp2==1){q=x;}//sprawdzenie raz x raz o
else {q=o;}
for (spr=0; spr<=9; spr+=3)//sprawdzenie w poziomie
{
if (tablica[1+spr]==q && tablica[2+spr]==q && tablica[3+spr]==q){alert("Wygrana " + q); koniec=1;}
}
for (spr=1; spr<=3; spr++)//sprawdzenie w pionie
{
if (tablica[spr]==q && tablica[spr+3]==q && tablica[spr+6]==q){alert("Wygrana " + q); koniec=1;}
}
if (tablica[1]==q && tablica[5]==q && tablica[9]==q){alert("Wygrana " + q); koniec=1;}
if (tablica[3]==q && tablica[5]==q && tablica[7]==q){alert("Wygrana " + q); koniec=1;}
}
//---------------------------------SPRAWDZA CZY WYGRANA----koniec
}else {alert('Już wybrałeś');}
// sprawdź czy już koniec, nikt nie wygrał
spr=0;
for (temp2=1; temp2<=9; temp2++)
{
if (tablica[temp2]!='q'){spr++;}
if (spr>=9){alert('Koniec gry');koniec=1;}
}
}
else {alert('Gra została już zakończona!');} }
</script>


</body>
</html>

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz